ICT, Zakelijke dienstverlening

NeoDay erkend in internationale Gartner Market Guide voor loyaliteitssoftware

03 juli 2025
NeoDay erkend in internationale Gartner Market Guide voor loyaliteitssoftware

NeoDay benoemd tot Representative Vendor in 2025 Gartner Market Guide for Loyalty Program Vendors

Het Nederlandse loyaliteitsplatform NeoDay is door Gartner erkend als Representative Vendor in de 2025 Gartner Market Guide for Loyalty Program Vendors. Het rapport, gepubliceerd in juni, biedt inzicht in wereldwijde aanbieders van loyalty-oplossingen en de belangrijkste markttrends voor marketing- en CRM-professionals.

NeoDay erkend door Gartner

Gartner schaart NeoDay onder de pure-play leveranciers: bedrijven die zich volledig richten op loyaliteitsfunctionaliteit en uitstekende integratiemogelijkheden bieden. In tegenstelling tot full-service bureaus levert NeoDay uitsluitend software, waardoor marketeers volledige controle behouden over hun programma’s. Jurgen Swaans, CEO van NeoDay, reageert: “De opname in de Market Guide van Gartner bevestigt de waarde van onze technologie. Merken moeten snel kunnen inspelen op klantgedrag, zonder complexe implementaties. Ons no-code platform biedt die flexibiliteit. We zijn trots dat Gartner onze aanpak als representatief voor de toekomst van loyaliteitssoftware erkent.” NeoDay ondersteunt retail- en FMCG-merken bij het ontwikkelen van schaalbare loyaliteitsprogramma’s en salesacties. De klantenkring bestaat onder andere uit supermarkten, tankstations, bioscopen en andere consumentgerichte ketens.

Black Release

Recent lanceerde NeoDay de Black Release: een uitbreiding van het platform met modules die herhaalaankopen en orderwaarde helpen vergroten. Eerder dit jaar werd de technologie succesvol toegepast in een internationale Tesco-campagne, die bij de International Loyalty Awards werd uitgeroepen tot ‘Best Retail Loyalty Program Worldwide’.