Lidl introduceert een internationale merkcampagne in alle 31 Europese landen waar zij actief is, én lanceert na 28 jaar in Nederland een nieuwe slogan: ‘Je verdient ’t.’ Stephanie Both, CCO Lidl Nederland: “Lidl wil inspireren, ondersteunen en er zijn als het er écht toe doet. De nieuwe slogan ‘Je verdient ‘t.’ maakt dat zichtbaar. Lidl biedt niet alleen waar voor je geld, maar is er op alle kleine en grote momenten in je leven.”
Uit de herpositionering spreekt meteen ook ambitie: doorgroeien van grootste retailer naar één van de grootste en meest geliefde merken van Europa.
Van discounter naar dé discounter
Lidl blijft de vertrouwde discounter met producten van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, maar laat vanaf nu zien dat zij meer toevoegt aan het dagelijks leven van haar 5 miljoen wekelijkse klanten in Nederland. In de nieuwe merkcampagne is dan ook duidelijk een verschuiving te zien van het centraal stellen van het product en prijs naar de emotionele waarde die Lidl toevoegt: van dagelijkse boodschappen tot bijzondere momenten, van toekomstgerichte keuzes tot maatschappelijke betrokkenheid.
‘Je verdient ‘t.’ staat voor toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit. Lidl maakt een gezonde leefstijl betaalbaar en toegankelijk voor iedereen en investeert in langdurige relaties met collega’s, klanten en partners.
Van klanten naar fans
Stephanie Both vervolgt: “Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je je boodschappen doet. Tegelijkertijd willen we meer betekenen voor onze collega’s en onze partners. ‘Je verdient ’t.’ staat voor het erkennen van wat mensen belangrijk vinden: veiligheid, betrouwbaarheid en de mogelijkheid om je dromen te realiseren.”
Nieuwe campagne
Lidl lanceert een nieuwe campagne die loopt van 21 september tot en met 12 oktober. Televisie, radio, social media, out-of-home en digitale kanalen worden ingezet om het vernieuwde merkverhaal uit te dragen. Tegelijkertijd introduceert Lidl een vernieuwde visuele identiteit: fris, herkenbaar en consistent in alle landen waar Lidl actief is.