Neofollics Hair Technology viert dit jaar haar 10-jarig bestaan. Wat in 2015 begon als een persoonlijke zoektocht naar effectieve haar- en hoofdhuidverzorging, groeide in een decennium uit tot een internationaal merk dat actief is in meer dan veertig landen. Inmiddels wordt Neofollics vertrouwd door klanten, trichologen en dermatologen wereldwijd.
Sinds de oprichting heeft Neofollics één heldere missie: het ontwikkelen van effectieve producten die mensen helpen hun haar en hoofdhuid gezond te houden en ze beschikbaar maken voor iedereen.
Het verhaal begon bij oprichter Maik van den Berg, die zelf jarenlang worstelde met haaruitval. Hij kreeg als oplossing medicijnen voorgeschreven, maar deze wilde hij niet voor de rest van zijn leven gebruiken. Daarom begon hij zelf met het ontwikkelen van effectieve en gebruiksvriendelijke producten onder de naam Neofollics, geproduceerd in Nederland.
“Onze producten zijn ontwikkeld om verschil te maken: ze zijn het beste wat je kunt doen voor je haar als je op zoek bent naar langdurig, zichtbaar resultaat.” zegt Maik van den Berg , oprichter van Neofollics Hair Technology.
Een decennium van innovatie
In de afgelopen tien jaar lanceerde Neofollics meerdere productlijnen die inmiddels door duizenden mensen wereldwijd worden vertrouwd en gebruikt:
- Hair Growth voor algehele verbetering van haargroei en tegengaan van haaruitval (met het eigen Neoxyl®-complex)
- Scalp Therapy voor gerichte hoofdhuidverzorging
- Anti Grey tegen grijs wordend haar
- Beard Growth voor bevordering van gezichtsbeharing bij mannen
De afgelopen tien jaar heeft Neofollics intensief samengewerkt met dermatologen, trichologen, onderzoekspartners en klinieken wereldwijd. Hierbij ligt de focus op effectieve routines, kwalitatieve ingrediënten en een professionele, ondersteunende aanpak voor iedereen die met haarproblemen te maken heeft.
Erkenning en internationale groei
Wat begon in Nederland, is uitgegroeid tot een internationaal merk met een wereldwijde gemeenschap van professionals, onderzoekers en klanten. Neofollics werd de afgelopen jaren meerdere keren bekroond voor haar groeipad. Waaronder voor het vierde jaar op rij als FD Gazelle , een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Daarnaast ontving het merk een vermelding in de Financial Times 1000 en diverse innovatieprijzen. De toenemende internationale vraag zorgde voor een stevige uitrol buiten Nederland, met een groeiende aanwezigheid via (online) apotheken, klinieken en specialistische retailers.
Maar voor Neofollics is de reis pas net begonnen.
Vooruitblik richting 2030
Neofollics wil tegen 2030 uitgroeien tot een wereldwijde speler in haar- en hoofdhuidroutines. De focus ligt op:
- Het verrichten van onderzoek en het doorlopend verbeteren van de producten en het portfolio
- Uitbreiding van het professionele netwerk (dermatologen, trichologen, klinieken)
- Effectieve, toegankelijke routines die mensen daadwerkelijk volhouden
