Deense Kroon uit Eindhoven wint juryprijs voor Best Customer Experience Award

16 juli 2018

Deense Kroon heeft de derde plek bemachtigd tijdens de Dutch Retail Experience Awards in de categorie “Best Customer Experience - Women & Men”.


EINDHOVEN – De Dutch Retail Experience Awards is deÌ landelijke prijs voor zelfstandige moderetailers. Zes jaar geleden startte Deense Kroon online en sinds vier jaar biedt de winkel gelegen op Willemstraat 17 in Eindhoven net dat beetje extra. Volgens de jury is het een echte lifestyle winkel, waar alles draait om beleving. Dit zie je terug in het brede assortiment, bestaande uit persoonlijke favorieten en klassiekers van Scandinavische oorsprong. Op de eerste plaats eindigde de high-end winkel Labels uit Sittard en de tweede prijs ging naar Div. Herenkabinet/Damesboudoir uit Amsterdam.

Deense Kroon

In deze Scandinavische concept store vind je een unieke mix van zowel dames- als herenmode gecombineerd met lifestyle- en woonaccessoires van zowel opkomende als gevestigde Scandinavische ontwerpers. Met veel liefde en oog voor detail zoekt Deense Kroon de meest verfrissende musthaves uit en presenteren deze in de winkel. Zowel via de webshop als in de winkel worden merken verkocht als POP Copenhagen, Revolution, NORR, MbyM, Moss Copenhagen, Modström, Minus, Vagabond, Woden, Soft Rebels en Cheap Monday.

Kleur geven aan Eindhoven

De drijvende krachten achter Deense Kroon zijn Iris Minkenberg en Marlinda Jochems. Sinds mei 2017 is Iris eigenaresse van de concept store. Samen werken ze hard om met Deense Kroon kleur te geven aan centrum van Eindhoven. Eindhoven zou Eindhoven niet zijn zonder gepassioneerde ondernemers; een taak die de dames serieus nemen.

Doorontwikkeling van Deense Kroon

Iris Minkenberg en Marlinda Jochems: “Als jonge ondernemende types, onverwacht genomineerd worden en vervolgens met de derde plek naar huis rijden, geeft toch echt een kick. We hebben het even laten bezinken, maar nog geen 24 uur later zaten we weer aan de keukentafel. Nieuwe ideeën over de collectie, het interieur en de kritische vraag aan onszelf; hoe we de persoonlijke aandacht naar een noÌg hoger niveau gaan tillen. De derde plek smaakt naar meer. We willen onszelf en de winkel blijven ontwikkelen, waarbij onze klanten een onmisbare factor zijn.â€