WijBrabant laat elke week een ondernemer aan het woord die het roer heeft omgegooid en een nieuwe koers is gaan varen.
Adrie van Miltenburg is 52 jaar, getrouwd met Angela en vader van twee mooie dochters van 11 en 13 jaar. In het melkveebedrijf van zijn vader deed hij zijn eerste ervaring als ondernemer op. Na diverse switches in zijn carrière is hij tegenwoordig mede-eigenaar van een landelijke organisatie van accountants, administrateurs, fiscalisten en adviseurs.
Ik ben als 18 jarige mijn ondernemerscarrière begonnen met de oprichting van een maatschap met mijn toen 68 jarige vader. Ik deed al veel werkzaamheden op het melkveebedrijf en we hebben dat jaar een nieuwe melkveestal gebouwd en daarmee de veestapel uitgebreid. Op 28 jarige leeftijd heb ik besloten het bedrijf wat ik inmiddels had overgenomen te verkopen. Ik had gezondheidsproblemen die een voortzetting onmogelijk maakte.
Navigeren
Ik ben daarna al snel in contact gekomen met een startende ondernemer die bezig was om een routenavigatiesysteem te ontwikkelen. We zijn een VOF aangegaan en hebben het systeem met een Stimulus subsidie doorontwikkeld samen met Suurland Falkplan tot een werkend concept. In verschillende abri’s van Suurland Falkplan hebben de routenavigatiesystemen lange tijd probleemloos gefunctioneerd waarbij automobilisten een routekaart op A4 formaat konden printen naar de gekozen bestemming. Toen Suurland Falkplan besloot het project stop te zetten waarmee een groot percentage van de omzet weg viel, heb ik besloten om het bedrijf te verkopen.
Schoenenwinkel
Na deze hectische periode vond ik het tijd om het rustiger aan te gaan doen en werd administratief medewerker bij een schoenen detailhandel. Deze functie groeide in korte tijd uit tot de functie van Operation Manager bij Bovendeert Schoenen. Hiermee had ik de dagelijkse leiding over een detailhandelsbedrijf met uiteindelijk 20 filialen en ruim 200 medewerkers. In 2014 is het dienstverband geëindigd na een conflict over de toekomstvisie van dit bedrijf.
Zelfstandig ondernemer
De keuze om weer zelfstandig ondernemer te worden was voor mij meteen duidelijk, ook dat ik mijn ervaring in uiteenlopende branches wilde benutten lag voor mij voor de hand. OAMKB was na enig zoeken de organisatie die het best aansloot bij mijn wensen en mogelijkheden. OAMKB is een landelijke organisatie waarbij actief wordt samengewerkt met collega’s met uiteenlopende expertise, men voorop loopt met het gebruik van online tools en waarbij klanten centraal staan.
Unieke ervaring
Ik ben in 2015 gestart als eenmanszaak en in 2016 is na de overname van een grote klantenportefeuille in Gemert een organisatie ontstaan met 2 vennoten, 2 vestigingen, personeel en heel veel adviserend werk waarbij ik veel gebruik maak van mijn unieke ervaring. Dat laatste is uiteraard hetgeen ik wilde bereiken met deze stap. Ik merk ook bij veel klanten dat zij mijn advisering waarderen omdat deze aansluit bij de problematiek die men ervaart.
Toekomst
Ik wil onze OAMKB vestigingen dan ook verder uitbouwen en hoop daarin tijd te blijven vinden voor persoonlijke contacten met onze klanten. De kwaliteit van onze dienstverlening is namelijk belangrijker dan groeipercentages. Wij hebben dan ook geen concrete financiële of omzet doelstellingen.
Lijfspreuken heb ik zeker:
Iedere ondernemer kan succesvol zijn mits hij geen onnodige fouten maakt, kansen grijpt en ook persoonlijk de zaken goed voor elkaar heeft.
OAMKB Eindhoven – Gemert
Scheiweg 26 – 5421 XL – Gemert -Â 0492 – 36 90 75
Torenallee 20 – 5617 BC – Eindhoven - 040 – 78 20 66 9
ehv-gemert@oamkb.nl