Op donderdag 5 juni organiseert BNR het eerste BNR AI Kennisfestival 2025: Van buzzword naar business in Beeld & Geluid, in Hilversum. Ondernemers en professionals uit alle sectoren verkennen hier de impact en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie binnen en buiten hun werkgebied.
Een vol programma
Het BNR AI Kennisfestival biedt een dynamisch programma met sprekers uit bedrijfsleven, politiek en wetenschap. Op het podium staan onder anderen Victor Knaap (MediaMonks), Marcel Molenaar (LinkedIn), Jeroen van Glabbeek (CM.com), Noëlle Cicilia (Brush AI) en Lisanne Brons (Microsoft). De middag draait om de nieuwste AI-ontwikkelingen, concrete toepassingen en de juridische en ethische aspecten van AI. Naast presentaties van zestien AI-experts vindt er een paneldebat plaats, geleid door Djoni de Vos (Keen Venture Capital), waarin sprekers de verwachtingen, uitdagingen en kansen van AI bespreken. “AI is een veelbesproken thema op ons platform,” zegt hoofdredacteur Marc Adriani. “Met dit evenement delen we niet alleen kennis, maar stimuleren we ook de dialoog tussen experts en ondernemers.”
Een echt festival
Deelnemers stellen hun eigen programma samen met sessies die aansluiten bij hun interesses. Schrijver Aaron Mirck bespreekt AI en leiderschap, Marcel Molenaar (CEO LinkedIn Nederland) belicht tijdens het BNR AI Kennisfestival 2025: Van buzzword naar business de toekomst van AI en werk, en Europarlementariër Kim van Sparrentak gaat in op Europese AI-wetgeving. Uiteraard biedt het festival ook eten, drinken en volop netwerkmogelijkheden om inspiratie op te doen.