ICT

Accenture lanceert tool om AI-agents te bouwen voor snelle en flexibele AI-integratie

01 april 2025
Accenture lanceert tool om AI-agents te bouwen voor snelle en flexibele AI-integratie

AI tool voor makkelijkere integratie voor zakelijke gebruikers

Accenture heeft zijn AI-Refineryplatform™ uitgebreid met een nieuwe tool om AI-agents – slimme digitale assistenten – te bouwen. Hiermee kunnen zakelijke gebruikers snel AI-agents bouwen en aanpassen zonder technische expertise of codering nodig te hebben. Zo kunnen zij snel en flexibel reageren op veranderende bedrijfsbehoeften en marktomstandigheden.

“Wij blijven ons inzetten op innovaties die helpen processen end-to-end opnieuw in te richten met AI”, zegt Rob Knigge, Country Managing Director Accenture Nederland. “Deze nieuwe tool op ons AI-Refineryplatform helpt organisaties flexibel te zijn en sneller te groeien. Ze kunnen hiermee AI-agents creëren die de omgeving kunnen observeren, redeneren, continu kunnen verbeteren en actie kunnen ondernemen.”

Praktijkvoorbeelden van klanten die met AI-Refinery werken:

  • ESPN test een AI-aangedreven avatar genaamd FACTS, die tot doel heeft een revolutie teweeg te brengen in de ervaring van fans met bijvoorbeeld complexe sportanalyses.
  • Noli, een beauty tech-onderneming, levert hypergepersonaliseerde routines en productaanbevelingen uit miljoenen mogelijke oplossingen. Hierdoor kunnen consumenten met vertrouwen de juiste producten voor hen persoonlijk vinden en kopen.
  • De VN ontwikkelt een meertalig onderzoeksbureau om meer dan 150 talen te ondersteunen. De agent zal optreden als een onderzoeker om vragen over de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN te beantwoorden. Hierdoor worden het bewustzijn en de betrokkenheid bij de agenda voor wereldwijde vrede en welvaart bevorderd.

Direct inzetbare AI-oplossingen

De nieuwe oplossingen maken gebruik van NVIDIA Llama Nemotron AI-modellen die kunnen redeneren. Dit stelt AI-agents in staat om onafhankelijk te opereren en beslissingen te nemen met meer nauwkeurigheid, transparantie en controle.

Voorbeelden van beschikbare oplossingen:

  • Telecommunicatie: De agent volgt gesprekken en fungeert als copiloot. Het biedt inzichten en doet gepersonaliseerde aanbevelingen om de callcenterprofessional in staat te stellen de beste service te bieden. Accenture schat dat AI Refinery-oplossingen callcenters kunnen helpen om 25x sneller gesprekken te verwerken, wat zich vertaalt in een 2,6x betere gespreksefficiëntie en 24% verbetering in de algehele nauwkeurigheid van oproepen.
  • Verzekeringsacceptatie: AI-gestuurde agenten kunnen het acceptatieproces stroomlijnen en taken automatiseren, zoals het ophalen van gegevens, onderzoek en analyse, validatie en risicobeoordeling. Waar verzekeraars normaal met handmatige processen maar 50% van dekkingsaanvragen konden verwerken, kunnen ze nu 100% lezen en verwerken.
  • Order-to-cash: Financiële managers worden geconfronteerd met tijdrovende handmatige procedures, wat risico’s en vertragingen kan vergroten. AI-gestuurde agenten bieden real-time inzichten om inefficiënties te verminderen en klanttevredenheid te verhogen. Ze automatiseren ordervalidatie, factuurafstemming en debiteurenbeheer.
  • Krediet verkoop voor het bankwezen: Deze oplossing automatiseert gegevensextractie, klantaanbiedingen en regel gebaseerde besluitvorming. AI-agents bieden onmiddellijke, gepersonaliseerde ondersteuning aan kredietverzekeraars en voeren bedrijfsanalyses en kredietbeoordelingen uit. Daarnaast automatiseren ze nalevingscontroles en identificeren potentiële risico’s.

“Deze nieuwe tool is zeer interessant voor organisaties die snel en efficiënt willen innoveren met behulp van AI”, zegt Roy Ikink, Technology Lead Accenture Nederland. “Met deze tool kunnen ze zelfstandig en zonder technische expertise AI-agents ontwikkelen die direct inzetbaar zijn. Dit versnelt het innovatieproces en zorgt voor snellere resultaten.”

Deze aankondiging blijft de impact van de Accenture NVIDIA Business Group en haar samenwerking met NVIDIA vergroten om AI naar ondernemingen over de hele wereld te brengen. Accenture werkt momenteel aan de ontwikkeling van meer dan 50 AI-agentoplossingen voor specifieke sectoren, met als doel om tegen het einde van het jaar meer dan 100 oplossingen te hebben.


Boost je ondernemerskennis!

Blijf op de hoogte van het laatste ondernemingsnieuws in Noord-Holland. Schrijf je in en ontvang twee keer per week onze nieuwsupdates.