Neinver, een Europese investeerder, ontwikkelaar en exploitant van outletcentra, heeft voor het eerst het BREEAM In-Use certificaat behaald voor Amsterdam The Style Outlets. Het outletcentrum ontving een “Zeer Goed” beoordeling in zowel de categorie Asset Performance als Building Management.
Duurzaam en klimaatbestendig
Het centrum presteert goed op het gebied van energie-efficiëntie, duurzame mobiliteit, biodiversiteit en beheer. De certificering voldoet aan de BREEAM In-Use V6.0.0 normen, die zich richten op klimaatbestendigheid, sociale waarde en circulaire economie. Daarbij wordt rekening gehouden met het milieu, de gezondheid en het welzijn van gebruikers.
Goede score op diverse onderdelen
Amsterdam The Style Outlets behaalde met een EPC A+ classificatie een goede score op energie-efficiëntie. De ligging nabij treinstation Halfweg-Zwanenburg, een bushalte op 500 meter afstand, 205 fietsenstallingen en 40 oplaadpunten voor elektrische voertuigen droegen bij aan de beoordeling op duurzame mobiliteit. De biodiversiteit wordt versterkt door een vijver van 4.700 m², omgeven door riet en weilanden. Dit draagt bij aan regenwaterbeheer en biedt een habitat voor amfibieën en vogels. Daarnaast werkt het outletcentrum volgens ISO 14001 (Environmental Management) en ISO 50001 (Energy Management) systemen. De klimaatrisico’s van het gebouw worden regelmatig beoordeeld.
Zero Waste gecertificeerd
Amsterdam The Style Outlets, eigendom van Neptune – een joint venture tussen NEINVER en het moederbedrijf van NUVEEN, TIAA, opende in 2020 en is het enige outletcentrum in de metropoolregio Amsterdam. Met een bruto verhuurbaar oppervlak van 19.000 m² biedt het ruimte aan meer dan 115 winkels, restaurants, terrassen en een overdekte parkeergarage. Het centrum is Zero Waste gecertificeerd en wint 100% van het afval terug.
Duurzaamheid als uitgangspunt
“Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze strategie”, zegt Alberto Vilches, Sustainability Manager bij NEINVER. “Deze certificering bevestigt dat Amsterdam The Style Outlets voldoet aan strikte milieunormen. We blijven werken aan ruimtes die bijdragen aan bezoekers, merkpartners en de omgeving.”