Naar aanleiding van haar strategie om dichter bij de klant te staan, richt Lidl Nederland een nieuwe divisie op: Customer. Deze structurele verandering maakt deel uit van een bredere groeistrategie, waarin de supermarktketen flink investeert in klantdata, digitalisering en merkbeleving. De divisie komt onder leiding van Stephanie Both (Chief Customer Officer) en markeert een belangrijke stap in het structureel verankeren van klantgerichtheid binnen de organisatie.
De Customer-divisie bestaat uit vier afdelingen: Brand, Klantrelatie, Marketing en Winkelformulemanagement. De missie is helder: klanttevredenheid en klantloyaliteit verhogen. Lidl wil een merkervaring bieden die persoonlijk, herkenbaar en relevant is.
Klantbeleving als kernfocus
Met deze nieuwe divisie maakt Lidl duidelijk dat klantbeleving van winkelinrichting tot communicatie via de app de leidraad vormt voor toekomstige keuzes. Daarmee sluit Lidl Nederland aan bij andere Lidl-landen die al intensief inzetten op technologie, personalisatie en een omnichannel-aanpak.
Lidl blijft zich inzetten voor de beste prijs/kwaliteitverhouding, maar wil daarbovenop ook uitblinken in klantbeleving. De herstructurering komt op een moment waarop het klantenbestand blijft groeien: elke week doen meer dan 5 miljoen mensen hun boodschappen bij Lidl.