De HORNBACH Group, moederbedrijf van de bekende bouwmarktketen, realiseerde in het boekjaar 2024/25 een voorlopige omzet van €6,2 miljard. Dat is een stijging van 0,6% ten opzichte van het vorige boekjaar. In Nederland groeide het marktaandeel opnieuw met 1% naar een gemiddelde van 28,1% in 2024.
Toenemend vertrouwen van Nederlandse klanten
In Nederland versterkte HORNBACH haar positie als grootste bouwmarkt. “We zien ieder jaar meer klanten, zowel in onze vestigingen als online,” aldus Evert de Goede, Algemeen Directeur HORNBACH Nederland. “Onze combinatie van lage prijzen, breed assortiment en deskundig advies blijft klanten aanspreken, ondanks stijgende operationele kosten.”
Internationale groei en online aandeel
Per 28 februari 2025 telde HORNBACH Baumarkt AG 172 vestigingen. De omzet in Duitsland bleef stabiel op €2,8 miljard, terwijl de overige acht landen samen een groei van 2,4% lieten zien. Het buitenlandse aandeel in de groepsomzet groeide van 51,8% naar 52,4%. Het online omzetaandeel bedroeg 12,3% (€720 miljoen).
Vooruitzicht: hogere winstgevendheid
HORNBACH verwacht voor 2024/25 een aangepaste EBIT van €270 miljoen – een stijging van 6% ten opzichte van het jaar ervoor. De definitieve jaarcijfers en toekomstverwachtingen worden op 21 mei 2025 gepubliceerd.