Detailhandel

Primera zet stap in digitalisering met CLEVR als partner

16 juli 2024

Samenwerking maakt Primera meer gedigitaliseerde, datagedreven organisatie

Primera zet stap in digitalisering met CLEVR als partner
Foto: CLEVR

Amersfoort,
CLEVR, specialist in het optimaliseren van retailprestaties door digitale oplossingen, kondigt samenwerking aan met Primera, een prominente naam in de detailhandel, met meer dan 540 winkels in Nederland, die jaarlijks meer dan 46 miljoen klanten verwelkomen. Met de samenwerking met CLEVR neemt Primera een belangrijke stap om een meer gedigitaliseerde, datagedreven organisatie te worden.

Digitale transformatie

Primera heeft CLEVR gekozen als digitale transformatie partner met als doel haar promotieprocessen te verbeteren. Historisch gezien werden deze processen gekenmerkt door inefficiënties en potentiële onnauwkeurigheden vanwege veelal handmatige systemen. Met behulp van CLEVR’s expertise stapt Primera over op een robuust, geautomatiseerd promotiemanagement systeem dat de algehele efficiëntie en datanauwkeurigheid verbetert.

‘Strategische stap’

“Onze samenwerking met CLEVR is een strategische stap naar geavanceerde digitale oplossingen die onze operaties stroomlijnen, nauwkeurigheid verbeteren en samenwerking tussen afdelingen bevorderen,” zei Angelo Ridderhof, Manager Digital Business & Innovation bij Primera. “CLEVR’s aanpak heeft onze verwachtingen overtroffen door een nieuwe standaard te zetten in hoe we onze promoties beheren en het promotiebudget voorspellen.”

Promotiemanagement

De CLEVR-oplossing voor promotiemanagement staat centraal in het commerciële proces. Deze cloud-based, low-code applicatie gebouwd op Mendix is door de jaren heen verfijnd tot de industriestandaard, met flexibiliteit, snelle implementatie en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden. Dit stelt Primera in staat om:

  • Het gehele promotietraject, van planning tot uitvoering, te digitaliseren en automatiseren.
  • Efficiëntie te verhogen en de benodigde tijd voor het lanceren van promoties te verkorten.
  • Data-integriteit te verbeteren en data-analyses mogelijk te maken voor betere besluitvorming.
  • Realtime samenwerking tussen marketing-, verkoop- en supply chain-teams te bevorderen.

Enthousiast over resultaten en toekomst

Jeroen Hanekamp, CEO van CLEVR: “Onze missie is om retailers zoals Primera te helpen om alles uit hun digitale mogelijkheden te halen. Dat is waar we voor gaan. Het is geweldig om te zien wat onze samenwerking Primera nu al oplevert. We kijken ernaar uit om in de toekomst nog meer samen te bereiken.”

Volgende stap

De implementatie heeft al significante resultaten opgeleverd voor Primera. De promotie-uitvoering is verbeterd en een datagedreven aanpak van hun marketingstrategieën mogelijk gemaakt. Primera is nu beter gepositioneerd om haar marketinginspanningen via meerdere kanalen, waaronder digitale en traditionele advertentiemedia, efficiënt te beheren. “Onze volgende stap is om het interne promotieproces te koppelen aan de kassa. Dit verbreedt de scope, raakt een andere afdeling en creëert nog meer efficiëntie,” zei Leonie Buitenhuis, Business Analist bij Primera.


Nieuws updates in je direct in je mailbox!

Schrijf je nu in en ontvang twee keer per week het laatste ondernemingsnieuws. Zo ben jij altijd als eerste op de hoogte van wat er speelt in Utrecht.